Dag 9 : Indianapolis- Louisville

23 mei 2023 - Clarksville, Indiana, Verenigde Staten

Dag 9 : Indianapolis - Louisville

Wat een flut nacht. Draaien en nog eens draaien, een snurkende Rob, veel licht in de kamer, warm en om 5 uur klaar wakker. Geweldig !!

Iets voor acht maken we ons klaar om te gaan ontbijten. En na een week wafels hebben ze hier een pannenkoek machine. Je drukt op een knopje en dan hop een paar seconde later heb je een warm pannenkoekje. Ik raak aan de praat met een mevrouw die vraagt waar ons accent vandaan komt. Ik vind het altijd wel even gezellig om met mensen te praten over het reizen. Amerikanen hebben maar weinig vakantie en verbazen zich erover hoeveel Amerika wij al gezien hebben ten opzichte van hun zelf.

IMG_8649

Na het ontbijt gaan we terug naar de kamer en maken we een plan voor vandaag. Dan leveren we het kaartje weer in bij de receptie en laden de auto in.

We gaan eerst terug naar de speedway om wat foto’s te maken. Het museum gaat pas om 11 uur open (het is 9 uur als we er zijn) en we mogen niet het terrein op. We parkeren dan maar op een parkeerplaats en lopen langs de speedway. Ik probeer ons nog naar binnen te praten maar de mevrouw mag het helaas niet doen. Net de verkeerde dag uitgekozen hier. Als er niks op de speedway te doen is kun je de kiss the brick tour doen en rij je met een wagentje over de speedway en mag je de finishlijn aanraken zoals winnaars doen. Maar vandaag zijn er nog trainingen en rijd de tour dus niet.

IMG_8650IMG_8651IMG_8653IMG_8655IMG_8657IMG_8658

In Franklin ligt een graf midden op de weg. Ook deze stond op de roadside attractions site.  Het graf van Nancy Kerlin Barnett ligt hier al sinds 1831. Dit was haar favoriete plek en de familie heeft het altijd beschermd om haar laatste wens in vervulling te laten gaan. Daarom is de gemeente akkoord gegaan om de weg erom heen te leggen.

IMG_8664IMG_8662

Een klein kwartier verderop ligt de Indiana premium outlet. Rob scoort een nieuwe spijkerbroek bij de Levi’s. Voor de rest vinden we niks leuks.

In een uur en een kwartier rijden we naar Louisville. Als we de brug overgaan rijden we Kentucky in. Ik zit al klaar met de camera in de aanslag maar geen welkomsbord. Boehhh.

IMG_8667

Op Grave hill cemetery liggen twee beroemdheden begraven namelijk Muhammad Ali en Colonel Sanders (ook wel bekend als oprichter van de KFC). Deze begraafplaats is mega groot en je mag er met de auto op. We hebben zelfs Google maps nodig om de graven te vinden.

IMG_8669IMG_8670IMG_8671IMG_8672IMG_8673

In het centrum ligt het Slugger museum. We parkeren de auto bij een meter voor een half uur en lopen downtown Louisville in.

IMG_8676IMG_8677IMG_8684IMG_8692IMG_8693

Het Slugger museum toont het verhaal van de Louisville Slugger honkbalknuppels in honkbal en in de Amerikaanse geschiedenis. Er staat ook een mega grote honkbal knuppel voor de ingang. Niet te missen dus. Wij houden het bij het winkeltje en slaan het museum over.

IMG_8680IMG_8681IMG_8682

Iets verderop zien we het beeld van David staan. Helemaal in het goud.

IMG_8685

Vanuit daar lopen we naar het Muhammad Ali center. Het Muhammad Ali Center is een non-profit museum en cultureel centrum gewijd aan de bokser. Helaas voor ons is het dicht. Wel zien we een paar gave muurschilderingen van Ali.

IMG_8688IMG_8686IMG_8687IMG_8689

We moeten rennen naar de auto want de tijd zit erop. Vanuit het centrum rijden we naar de Kentucky derby. De Kentucky Derby is een paardenrace voor 3 jaar oude paarden, die elk jaar in Louisville, Kentucky wordt gehouden op de eerste zaterdag van mei. Ze zijn flink aan het verbouwen en we kunnen alleen de buitenkant zien. De racetrack is ook hier niet zichtbaar.

IMG_8695IMG_8696

De missie voor vandaag was het welkomsbord van Indiana erop te zetten. Ik had op Google gezien waar deze wel staat en rijden we via een andere weg terug naar Indiana. Hoera nu staat hij wel op de foto.

IMG_8706

Bij de volgende afslag draaien we en rijden we terug naar Kentucky en hoppa ook deze hebben we te pakken. Twee vliegen in één klap.

IMG_8712

Dan rijden we naar ons appartement. Vanavond heb ik via booking een luxe appartement geboekt. Ik heb al contact gehad met de eigenaar en per e-mail al instructies gekregen. Om de sleutel te krijgen moet je dus een code invullen op een kastje en dan krijg je je sleutel. Zou je denken….. niet dus. Eerst moeten we onze paspoorten scannen, een selfie maken en als alles goed bevonden is krijgen we eindelijk de sleutel. Snap het stukje veiligheid wel hoor maar het is wat omslachtig. We pakken de lift naar boven naar appartement 204. Wow dit ziet er gaaf uit. Een grote keuken/woonkamer, een aparte slaapkamer, grote badkamer en shit we hadden gewoon hier kunnen wassen want we hebben zelfs een wasmachine en droger.

IMG_8713IMG_8714IMG_8715

We installeren ons en halen de koffers uit de auto. Dit zit wel goed voor een nacht.

Omdat we geen ontbijt morgen erbij hebben moeten we nog een boodschapje doen. De Walmart is gelukkig dicht bij. We halen wat nieuw water, broodjes, wat granola repen voor onderweg en Mountain Dew voor Rob.

IMG_8716IMG_8717

We gaan eens voor een nieuwe keten. Ik heb wel zin in pasta en bijna naast de Walmart ligt de Olive Garden. Misschien heel slecht maar wij zijn er nog nooit geweest. We bestellen beide een pasta. Ik met kip en garnalen in alfredo saus. Rob met kip in scampi saus. Je krijgt er nog soep (Rob neemt de kip/gnocchi soep) of salade (die neem ik) bij en unlimited bread sticks. Die zijn trouwens erg lekker. De salade kom is giga en Rob z’n soep ook geen klein bord.

IMG_8719

Dan komt het hoofdgerecht. We proppen en proppen maar een kwart blijft toch echt over. Een box hoeven we niet. Morgen zal het toch niet opgaan. We behalen via het kastje op de tafel de rekening en vertrekken richting appartement.

IMG_8720

Om het eten er een beetje af te lopen wandelen we naar het falls of the Ohio state park, een klein kwartier van ons appartement. Het is nog heerlijk weer buiten en we hebben mooi zicht op Louisville aan de overkant van de rivier.

IMG_8721IMG_8723IMG_8724IMG_8727IMG_8729

Om bij de rivier zelf te komen moeten we klimmen en over flink wat drijfhout klauteren. Dan lopen we via het zand naar de watervallen. De brug kan zo ook mooi op de foto. We klimmen weer terug naar het pad en lopen op ons gemak terug.

1c1c500c-d266-4404-90bc-9888a9ff73cbIMG_8733IMG_8734IMG_8735

Ik wil eigenlijk nog een ijsje scoren maar de ijscoman is net gesloten. Jammer.

We hebben een rooftop bij het appartement dus gaan we met de lift helemaal naar boven. We spelen nog een spelletje cornhole en genieten van het uitzicht.

IMG_8736IMG_8737

Later in de avond gaan we als het donker is nog eens naar boven voor Louisville by night. Ondertussen moest ik nog een drie kwart verslag schrijven van vandaag. Normaal doe ik dat onderweg maar we zijn zo druk geweest met alles dat ik er geen tijd voor had.

IMG_8741

We gaan lekker douchen en duiken zo ons bedje in. Het wordt krap aan vanavond want het is maar een queen size bed voor ons twee.

Morgen gaan we de grotten in van mammoth caves NP. Ons eerste nationale park deze reis. Zin in.