Dag 8 : Goshen - Indianapolis

22 mei 2023 - Speedway, Indiana, Verenigde Staten

Dag 8 : Goshen - Indianapolis

Zo hei de eerste week zit er al op. Deze is omgevlogen en we hebben al veel leuke dingen gezien en gedaan. Nog twee weken te gaan met nog heel veel dingen op de planning.

Ik kom eindelijk in het ritme en ondanks dat het super warm op de kamer was slaap ik als een blok en word rond half 7 wakker. De hond van de buren hebben we niet meer gehoord.

We gaan ontbijten en verzorgen ons op de kamer. Dan pakken we weer in. Nou ja veel haal je niet uit je koffer dus alles is zo weer opgeruimd. Laatste check… niks vergeten? Dan checken we uit.

We rijden vandaag naar de hoofdstad van Indiana namelijk Indianapolis. Voor onderweg heb ik nog wat stops staan.

De eerste is niet gepland maar omdat de navigatie ons anders laat rijden komen we nu door Churubusco, the turtle town en kunnen we stoppen bij de schildpad. Deze stond ook op de roadside attractions site dus mooi meegenomen.

IMG_8607

Na twee uurtjes komen we aan in Alexandria. Hier hangt de worlds largest bal of paint. Het is even vragen en zoeken maar we vinden hem uiteindelijk wel. Helaas is de deur dicht en moet ik weer van achter het glas een foto maken. De eigenaar is al 45 jaar bezig met laagjes verf aan te brengen op een baseball. Er zitten ondertussen 28.402 laagjes op. Later lees ik dat je op afspraak ook een laagje verf kan aanbrengen.

IMG_8609

In Fortville staat een roze olifant met een cocktail glas. Ook leuk om te zien en we rijden er toch langs op de weg naar Indianapolis. Het is bijna 12 uur als we aankomen en na wat foto’s stoppen we bij de Dairy Queen voor een ijsje en wat chicken strips met frietjes. Voor ons de eerste keer in al die jaren dat we bij een Dairy Queen komen.

IMG_8612IMG_8614IMG_8615

Een half uur later zetten we de auto bij de university of medicine neer in hartje Indianapolis. Vanaf hier lopen we naar het begin van de canal walk. Dit rondje is 3 mijl lang en je loopt dus langs een kanaal. Het is super netjes aangelegd met leuke huizen aan beide zijde. Op het kanaal kun je een waterfiets huren. Het is heerlijk lopen langs het water.

IMG_8617IMG_8618

We gaan bijna op het eind de stad in om naar het state capitol te gaan. Het is zondag dus we kunnen helaas niet naar binnen. Rob maakt wel nog even vriendjes met een eekhoorn.

IMG_8620IMG_8622IMG_8623IMG_8626IMG_8627

Mei is de maand van de Indy 500 en dat is te zien op het Marriott hotel.

IMG_8628

Via het white river state park lopen we uiteindelijk weer terug naar de canal walk en zo terug naar de auto. Het is een rondje van 9 kilometer geworden. We hebben het er warm van gekregen. Buiten is het eindelijk lekker qua temperatuur.

IMG_8629IMG_8631IMG_8635IMG_8636IMG_8638

We verlaten het centrum en rijden richting het vliegveld. Hier slapen we vannacht in een Microtel inn & suites. We krijgen kamer 317 en na de check installeren we ons.

IMG_8639

We moeten heel nodig een was doen. Ik heb geen schone sokken en t-shirts meer. Ondertussen heb ik de lange broek gewisseld voor een korte en gooien we alle vuile was in een zak. Een was pod gaat mee en dan rijden we naar de laudromat in de buurt. Ik vind het zelf altijd leuker om tussen de locals te zitten. Het is goed druk voor een zondag in ieder geval.

IMG_8641

We gooien de was in de machine en deze draait een half uurtje. Dan alles de droger in voor 18 minuten en dan is alles weer fris. We vouwen de was netjes op en proppen het weer in de zak. We kunnen weer een week er tegen aan. Het scheelt gewoon een berg aan bagage. Wij nemen niet meer mee dan voor een week. Wassen kun je overal wel en je bent in een uurtje klaar.

IMG_8642IMG_8643

Tijd om te gaan eten. Op een paar minuten rijden ligt een Applebees. Dat is altijd goed. Het is even wachten. Ook hier hebben ze een zwaar tekort aan personeel. Rob neemt een riblet platter en ik pak de chicken wontons. Dit is eigenlijk een voorgerecht maar ik had niet zo’n honger vanavond dus dit was meer dan genoeg. Ook vanavond hebben we prima gegeten.

IMG_8645IMG_8646

Vandaag zijn de kwalificaties geweest voor de Indy 500 die volgende week plaatsvind. De Nederlander Rinus Veekay heeft zich naar een tweede plek gereden. We rijden langs de speedway maar zien niet echt een plek om goed te kunnen stoppen. Morgenvroeg nog maar eens proberen.

IMG_8644IMG_8647

In het hotel kijk ik de samenvattingen van het voetbal nog terug en zie dat Ajax en PSV het nog spannend maken voor de tweede plek.

Als we uit de douche komen zien we dat we beide een kleurtje gekregen hebben vandaag. Morgen maar even insmeren. Rob heeft z’n nek wat verbrand.

Morgen gaan we weer verder en rijden we naar Kentucky. Louisville om precies te zijn. Het is niet heel ver rijden morgen maar ik zal best nog wat stops vinden voor onderweg.

Eens kijken of we het verslag erop krijgen. De WiFi is echt heel erg slecht en vliegt er om de haverklap uit. Met 5g lukt het dus wel. WiFi was een no go.

1. Jos:
    24 mei 2023
    leuke dag. en mooi weer, wat wil je nog meer. zit jullie verslag met plezier te lezen