Dag 10 : Laughlin - Las Vegas - Amsterdam - Spaubeek

21 februari 2024 - Spaubeek, Nederland

Dag 10 : Laughlin - las Vegas - Amsterdam - Spaubeek

Zo dit was de laatste nacht in de usa. Op zich redelijk geslapen. De wekker ging alleen om 12:00 uur dus klaar wakker. En om half zes was het voor mij klaar. Na een rondje bellen met het thuisfront ontbijten we en pakken we alles in. Als ik met Inge aan het bellen ben gaat ineens het alarm loeien. Op de gang staan allemaal mensen te kijken wat er aan de hand is. Gelukkig komen ze snel melden dat het vals alarm was.

Rond half tien lopen we naar beneden en leveren we de kaartjes in. Als we buiten komen is het bewolkt. Wat hebben wij geboft met het weer deze dagen. Droog, zon en mooie blauwe luchten.

We zetten de navigatie op Seven magic mountains vlak voor Vegas. Het is ongeveer 1:40 minuten rijden. Onderweg hebben we gewoon een flinke bui als we door de woestijn rijden.

IMG_27403A44FDA6-42D4-4F33-A6BC-EB09E2B51A73

We rijden een stuk over de Joshua tree highway. Overal waar je kijkt Joshua trees. Super mooi. Het blijft maar regenen helaas.

IMG_2748

Bij Seven magic mountains regent het nog steeds. Maar we laten ons niet kennen en rennen door de regen naar het kunstwerk midden in de woestijn voor wat foto’s. Dan heel snel weer terug naar de auto. Bah wat een vies weer. Kunnen we vast wennen aan het Nederlandse weer.

IMG_2751IMG_2753IMG_2756

We hebben nog wel wat tijd over om te shoppen en in de koffer is nog wel iets plek. We gaan naar las Vegas south premium outlet. Bij de north face scoor ik nieuwe sloffen voor echt een prikkie. En bij Tommy slagen we beide nog voor een polo. Ook voor een prikkie. Dan eten we nog een grote bak met teriyaki kip en rijst op de foodcourt. Altijd beter dan dat vieze vliegtuigeten.

IMG_27590BEC9F05-4BB3-46DC-A490-028214ED33FE

Tijd om de auto in te leveren. Voor we hem inleveren gooien we de tank voor de laatste keer vol. We hebben deze vakantie toch 1761 mijl = 2818 kilometer gereden. Het was een prima wagentje. We pakken onze spullen en gaan naar de shuttle bus die ons maar terminal 3 zal brengen.

IMG_2742IMG_2761

Het laatste stukje in de bus hebben we de bus voor onszelf. We lopen het vliegveld op en gaan naar de security check. Hier gaat alles best voorspoedig en we krijgen geen extra controles. En zo staan we even over twee al bij de gate. De vlucht zal om 16:00 uur vertrekken. We moeten ons nog even melden aan de service balie om ons paspoort te laten zien en dan is het wachten tot we gaan boarden.

IMG_2762IMG_2763IMG_2764IMG_2765IMG_2768

Het boarden begint op tijd en iedereen zit op tijd op z’n plek. Precies op tijd gaan we in de achteruit en krijgen we de veiligheidsvideo te zien. En we gaan op tijd de lucht in. De vlucht zal ongeveer 9 uur en 10 minuten duren. Prima. Des te eerder zijn we thuis

IMG_2770IMG_2771

En we hebben geluk. De meneer naast ons heeft voor een andere plek gevraagd en aangezien de vlucht niet vol zit verhuist hij als het fasten seatbelt sign uit is. Hoera drie stoelen voor ons twee. Kun je net beter zitten en je tas kwijt. En hopelijk na het eten beetje slapen.

IMG_2773

Goh ja het eten…uiteraard chicken or pasta. Het is een puree met kip en groentjes. Het is een vette mwah. Het toetje is een cheesecake en die is wel aardig weg te happen. Ook het warme broodje en de blokjes kaas gaan op.

IMG_2774

Dan wordt het donker gemaakt en proberen we wat te slapen. Ondanks dat we wat plek hebben lukt het voor geen meter om een houding te vinden. Ik hoor zo veel geluiden om me heen. Het schiet niet echt op. Ik zal uiteindelijk een klein uurtje gehad hebben en wordt echt kreupel wakker.

Als we nog een uurtje moeten krijgen we ontbijt. Bakje fruit, pannenkoeken en bakje yoghurt. Ik hoef niet. M’n maag kan dat niet verdragen, die leeft nog in een andere tijdzone. We nemen het bakje yoghurt wel mee voor later.

IMG_2775

We willen de laatste vlucht naar Düsseldorf skippen en de trein naar Limburg pakken. Het scheelt me gewoon heel erg in tijd. Zeker nu we eerder aankomen. Ik vraag aan de steward of ik me ergens moet melden. Hij gaat het navragen en komt iets later terug om te vertellen dat we gewoon lekker naar huis moeten gaan en we hoeven het niet te melden. Hmm oké dan doen we dat zo maar.

Om 10:20 uur zet de piloot het vliegtuig aan de grond op de Polderbaan. Nadeel van de Polderbaan is het lange taxiën naar de gate. We doen er ruim 20 minuten over. We maken dat we het vliegtuig uitkomen en lopen met een behoorlijk tempo over het vliegveld. Gelukkig is het nergens echt druk. We willen graag de trein van 11:02 halen en we hebben 20 minuten om van de gate op het perron te komen.

We kopen snel twee kaartjes voor de trein en rennen het perron op. Eerst stonden we nog op het verkeerde perron. Sprintje op de roltrap en hop de trein in. We staan echt een halve minuut in de trein en horen het fluitje. Whoop whoop net gered. We gaan naar huis.

IMG_27775e19a3e6-8566-4fd0-8862-799aa5e349d5

In Utrecht moeten we overstappen en dan kunnen we blijven zitten tot Sittard waar pap en mam ons komen ophalen. Lekker naar huis, naar de katjes. Straks gaan we Ziggy nog ophalen bij de oppas, een wasje aanzetten en op tijd naar bed. Morgen moet ik gewoon weer werken. Rob heeft wel deze week nog vrij.

IMG_2776

Het was een geweldige trip.

Veel mooie dingen gezien, mooie wandelingen gemaakt, super geluk gehad met het weer en een once in a lifetime concert van u2.

Nu is het wachten tot 24 september. Dan vertrekken we voor 3 weken naar Texas en new Mexico. De komende weken ga ik me eens storten op de route, hotels en de autohuur.

Iedereen bedankt voor het meereizen en tot snel.

Jouw reactie