Dag 6 : las Vegas - Kingman

17 februari 2024 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Dag 6 : las Vegas - Kingman

Na een geweldige avond gisteren slapen we iets uit vandaag. Het is pas tegen negenen als we ons ontbijt naar binnen werken. We hebben vandaag ook geen lange rit dus doen rustig aan. We pakken in en lopen naar de parkeergarage om de auto in te laden.

Dan rijden we via de strip naar het welcome to fabulous Las Vegas sign en gaan in rij staan. We laten een aantal foto’s van ons maken. Altijd leuk even de toerist uithangen.

IMG_2289IMG_2291IMG_2294IMG_2296

De Google maps gaat op de Hooverdam, vanuit Vegas is het 32 mijl. Ongeveer 3 kwartier rijden. Aan het pootje wordt de auto gecheckt maar dat is echt een lachertje. Ze kijken even door het raam naar binnen en willen even op de achterbank kijken. That’s it.

IMG_2304IMG_2306

Als eerste stoppen we bij de parkeerplaats waar je de Mike O'Callaghan–Pat Tillman Memorial Bridge op kan lopen. Vanaf deze brug heb je een mooi uitzicht op de Hooverdam van bovenaf.

IMG_2307IMG_2308IMG_2311

Even wat feitjes : De dam is genoemd naar Herbert Hoover die een sleutelrol speelde bij de bouw van de dam, eerst als Minister van Handel (Secretary of Commerce) en later als president van de Verenigde Staten. De Hooverdam werd gebouwd door Six Companies Incorporated, onder leiding van Frank Crowe. De bouw begon in 1930 en werd in 1936 afgerond, ruim twee jaar voor de geplande datum. Hoogte van de dam is 221,40 meter (op een na hoogste dam in de VS).

We rijden verder en parkeren op een van de vele gratis parkeerplaatsen. Deze liggen wel iets verder weg maar dan betaal je geen tien dollar parkeerkosten. We gaan de dam van dichtbij bekijken door erover heen te lopen.

IMG_2313IMG_2320IMG_2324IMG_2325IMG_2327IMG_2330

Helaas is het visitor center dicht (bezig met verbouwing) en we hebben even geen zin in een tour. Het is best druk en we schuifelen op ons gemak terug naar de auto.

IMG_2331IMG_2335IMG_2340IMG_2342IMG_2343

We maken nog een korte foto stop bij een overlook van lake Mead en rijden dan de snelweg weer op.

IMG_2344

Ik had een slot canyon gezien op Google maps maar als we langs rijden zien we niks staan. Op de parkeerplaats zien we wel de start van de wandeling naar liberty Bell arch maar we slaan over. We gunnen onze voetjes en benen vandaan een beetje rust. Deze wandeling was toch weer 2 uur.

We rijden op ons gemak naar Kingman waar we vanavond slapen. We gaan een andere tijdzone in en zijn opeens een uurtje kwijt. Nu is het nog 8 uur tijdsverschil met Nederland. De wegen mogen ze wel eens aanpakken in Arizona. De snelweg is net een gatenkaas.

Het is half vier als we Kingman inrijden. We pakken de historic route 66 en stoppen bij het visitor center. Tegenover het visitor center ligt mr., een legendarische route 66 diner. Ook staat er een oude trein. In het visitor center is ook nog een museum maar die was dicht.

IMG_2346IMG_2347IMG_2348IMG_2352f755ba06-95fc-432d-9579-9ef9081a4aa1IMG_235340b20832-b1ed-4c76-8ed0-cae3ef141242IMG_2354IMG_2356IMG_2357IMG_2358IMG_2360IMG_2361

Ons motel ligt aan de historic route 66. We slapen vanavond in de Rambling Rose. We krijgen kamer 205 en installeren ons. Het is niet groot maar schoon. Dat is het belangrijkste.

IMG_2362

Omdat we dit keer alleen maar met handbagage reizen hebben we niet veel kleding mee. Tijd voor een wasje dus. We rijden naar de Soapy’s laundromat iets verderop en draaien een wasje. Binnen een uurtje is alles weer fris, droog en gevouwen.

IMG_236331316aa8-5045-4309-b528-d90e1a61e8e6

We beginnen wel trek te krijgen en gaan bij de Cracker barrel eten vandaag. Rob gaat voor de steak en ik voor de maple bacon grilled chicken. Beide met wat sides zoals mash potatoes, cole slaw, worteltjes en dumplings. Ook krijg je er corn bread en biscuits bij. Veel te veel en een halve kip gaat wel mee in een doosje. Kunnen we morgen nog wel eten tussendoor.

IMG_2368IMG_2369IMG_2370

De avond vullen we met series en filmpjes. Morgen rijden we door naar Sedona waar we twee nachten zullen blijven. Tot morgen !!!

Jouw reactie