Dag 3 : Ithaca - Niagara Falls

17 mei 2023 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

Dag 3 : Ithaca - Niagara Falls

Hieperdepiep hoera !!! Onze lieve, knappe boys zijn jarig vandaag en zijn 2 jaar geworden. Proficiat Bennie en Fred.

IMG_8277

Het slapen ging al iets beter. Al ben ik om half vijf wel echt wakker. Jet lag is toch altijd een probleem bij mij op de heenweg. Meestal heb ik er een dag of 3/4 last van en dan kan ik wel redelijk doorslapen. Rob heeft nergens last van en slaapt als een blok.

Als we ons rondje telefoon hebben gedaan kleden we ons aan en lopen we richting ontbijt. Hmmm nog geen spierpijn.

Het ontbijt is hetzelfde als gisteren. We nemen wat brood en bakken een wafel met lekker veel siroop. Zo kunnen we even vooruit. En als we trek krijgen hebben we nog broodjes en een legio aan snacks in de auto.

De koffers gaan dicht en de auto in. We checken uit en rijden rond half negen de parkeerplaats af. De eerste bestemming voor vandaag is chimney bluff state park. We rijden er in 1,5 uur naar toe. ik ben altijd dol op die bordjes langs de weg

IMG_8279IMG_8281

Om naar de bluffs te komen moeten we weer een stukje lopen. Via de bluff trail door het bos komen we uiteindelijk uit bij het uitzicht punt op de rots pieken en Lake Ontario.

IMG_8282IMG_8283IMG_8287IMG_8289

Via het bos, waar het hier en daar behoorlijk drassig is, lopen we terug naar de auto. Het was weer een prima rondje van 5 km.

IMG_8291

Bij de auto snacken we wat van de beef jerky en drinken we wat. We zetten de TomTom weer aan. Nu op Niagara Falls. Het is 2:40 uur rijden.

Ondertussen video belt pap nog even om te zeggen dat alles goed gaat thuis en met de katjes.

We moeten voor de eerste keer deze vakantie tanken. 15,5 gallon gaat erin. Kosten $58,54. Dan rijden we in 45 minuten naar Niagara Falls.

IMG_8292IMG_8293

We zijn net te vroeg om al in te checken dus pakken we de outlet even mee. We kijken maar in een paar winkels (Nike, gap, Tommy en Levi’s) maar vinden niks.

Rond drieën rijden we naar Seneca resort and casino en checken we in. We liggen op de 22e verdieping in kamer 2222. Met uitzicht op de watervallen (nou ja van een afstandje dan). Het bed wordt gecheckt op beestjes (die zijn er niet) en dan pas worden de koffers geopend. Ik heb geleerd van vorig jaar.

IMG_8298IMG_8296IMG_8299

We willen graag de rainbow bridge over. Dan loop je namelijk zo Canada in. Het is vanaf het hotel maar een stukje lopen. In het midden van de brug is de grens. En vanaf de brug heb je ook al prima zicht op de American en horseshoe falls. We waaien er wel weg. Er staat een stevig fris windje. Het is vandaag zonnig begonnen maar nu is het bewolkt en frisjes.

IMG_8300IMG_8301IMG_8302IMG_8303IMG_8305IMG_8308

Als we Canada ingaan kom je langs de douane. Er wordt gevraagd waar je verblijft en wat je komt doen. Je moet uiteraard je paspoort laten zien. De beambte wil hem zo terug geven maar ik vraag voor een stempel. Geen enkel probleem. Op het vliegveld kregen we weer geen stempel dit jaar. Deze is dan natuurlijk wel extra leuk.

IMG_8347

We lopen naar het uitzicht punt waar je beide watervallen het beste ziet en maken een riedel foto’s. Ook lachen we om al die mensen met blauwe poncho’s die als een treintje naar boven lopen als ze van de Maid of the mist of de hornblower af komen.

IMG_8309IMG_8312IMG_8313IMG_8314

Tijd om terug te gaan naar de states. Je betaalt 1 dollar pp aan tol om de brug te mogen oversteken. Dit betaal je aan de Canadese kant. We moeten alleen nog even geld wisselen. Dat kan bij het winkeltje naast de brug. We hadden alleen maar een briefje van 20. Dan lopen we de brug weer over maar de usa kant. Ook hier moet je weer langs de douane. Deze meneer is een stuk strenger. Pffff heb hem maar niet voor een stempel gevraagd.

We lopen het parkje in richting de American falls. Deze is 290 meter breed en 34 meter hoog. Vanuit het park kun je deze mooi vanaf de zijkant en bovenkant bekijken.

IMG_8317IMG_8318IMG_8320IMG_8326

Via twee bruggen over de rivier de Niagara lopen we naar Goat island. Ik wil de horseshoe falls ook van dichtbij zien en daarvoor moeten we naar Terrapin point.

IMG_8327IMG_8328IMG_8329

De horseshoe falls zijn 671 meter breed en 53 meter hoog en het geweld is goed te horen als je dichtbij staat. Het water passeert de rand namelijk met 32 km/uur. Ook zien we de bootjes echt de nevel in varen. Wij hebben dit jaren geleden al gedaan en waren toen ook echt zeiknat. Die poncho’s zijn geen overbodige luxe.

IMG_8332IMG_8333IMG_8339IMG_8340

Onze voeten vinden het genoeg geweest en we beginnen ook wel honger te krijgen. Vanuit het Niagara Falls state park lopen we naar het hardrock café. Alleen die hebben geen plek. Alles zit vol of is gereserveerd. De mevrouw aan de balie kan helaas niet aangeven wanneer er weer plek is. Dat is balen zeg. Dan zoeken we wat anders.

Ik had vanuit de kamer een rainforest cafe gezien. Die is ook in de buurt. Als we langs lopen lijkt het alsof ze dicht zijn maar dan zien we gelukkig mensen naar binnen gaan. We krijgen vrijwel meteen een tafeltje en bestellen drinken. Rob neemt een biertje want dan krijgt hij een cool bierglas als souvenir (die je uiteindelijk dubbel en dwars betaald)

IMG_8341IMG_8342IMG_8343

Bij het rainforest cafe komt alles om de zoveel tijd tot leven. Dus horen we een olifant achter ons en de familie tijger naast ons. We bestellen beide een burger. Rob een blue mountain chicken burger en ik een bbq bacon cheese burger. Het eten is erg lekker en meer dan genoeg.

IMG_8344

Ik kom amper nog uit m’n stoel. Die twee dagen flink wandelen hakken er nu wel behoorlijk in en we voelen onze schenen en kuiten. We strompelen terug naar het hotel.

IMG_8345

Daar moeten we door het casino en er wordt weer eens gevraagd hoe oud ik ben. Ik mag gelukkig door. De Niagara wandeling was toch weer dik 8 km. We pakken de lift naar boven maar hij pakt het kaartje van de kamer niet als we op verdieping 20 staan dus we gaan weer terug naar de lobby. Uiteindelijk komen we dan toch boven en ploffen we neer. Klaar voor vandaag.

IMG_8346

Tijd om het verslag te schrijven en foto’s uit te zoeken. Vanuit de kamer hebben we echt prima uitzicht op de zonsondergang. Er is helaas nog geen vuurwerk. Dit begint vanaf 19 mei.

IMG_8349

We douchen ons en duiken het bed in. We hebben dit keer de falls echt van bijna alle kanten bekeken. Morgen rijden we richting het westen naar Cleveland in een voor ons nieuwe staat Ohio. Dat wordt magneetjes plakken als we thuis komen.

1. Jos:
    24 mei 2023
    niet echt mooi weer, jammer. niagara falls blijven onwijs gaaf.