Dag 15 : Pigeon forge - new river gorge

29 mei 2023 - Oak Hill, West Virginia, Verenigde Staten

Dag 15 : Pigeon forge - New River Gorge

Ohhh nog maar een week te gaan. Het is waanzinnig hoe snel het weer gaat. Ik heb als een blok geslapen vannacht. Had ik even nodig. Ben nog niet helemaal fit als ik opsta. M’n hoofd en neus zitten dicht. Straks eens kijken in de Walmart voor wat verkoudheidstabletjes.

We gaan een beetje op tijd ontbijten. We willen graag de formule 1 kijken die om 9 uur begint en dan pas vertrekken. Om half negen begint ook het voetbal dus kijk ik op mijn iPad naar Ajax en straks op Rob z’n iPad naar formule 1.

IMG_9144IMG_9146

Een mega slechte wedstrijd van Ajax zoals vaker dit seizoen. Blij dat het over is. De formule 1 is door de regen een stuk leuker om naar te kijken. Go Max !!!

Ondertussen ruimen we alles op en pakken we in. Na de race rijden we de koffers de kamer uit. Om echt 1 minuut voor elf checken we uit. Rob rijdt de auto voor en we laden in. We moeten nog 4,5 uur rijden vandaag.

IMG_9147

Buiten is het flut weer. Koud en het heeft geregend. We gooien de auto weer vol met benzine. Drie dagen door de bergen zorgt ervoor dat de tank zo goed als leeg is. 15 gallon weer dit keer. Net geen 47 dollar.

Als we de parkway weer oprijden besluit familie gans de weg over te steken. Zo super schattig. Paps en mams en echt een hele bende kids. Gelukkig stoppen de mensen op tijd.

IMG_9149

We rijden richting snelweg en dan is het eerst 145 mijl rechtdoor. Ondertussen komt de regen met bakken naar beneden. Voor morgen voorspellen ze ook al niks goeds helaas. 80% kans op regen.

Om even de benen te strekken stoppen we bij de Bass pro shop in Bristol. Deze mega outdoor winkel is echt een paradijs voor iedereen die van het buitenleven houd. Ze hebben zelfs een aquarium. Het is altijd leuk om even te snuffelen in die winkel.

IMG_9153IMG_9154

We rennen door de regen terug naar de auto en rijden de snelweg weer op. 1 mijl verder rijden we de staat Virginia in maar het is even kijken met de foto van het welkomsbord. Het lukt aardig tussen de druppels door. Ik krijg dinsdag nog een nieuwe kans. Dan rijden we van West Virginia terug naar Virginia. Hopelijk is het dan beter weer.

IMG_9159

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe iPad mini. Die oude mini van mij is aan vervanging toe en in Amerika zijn ze een stukje goedkoper. En nu waren ze ook nog eens bij de target in de aanbieding met 20% korting. Deze aanbieding was nog geldig tot morgen. In Virginia is de sales tax niet zo hoog dus heb ik hem maar hier gekocht. In Delaware waar we op het eind verblijven is helemaal geen sales tax maar vorige week was de aanbieding opeens weg bij de target en ik wil het er niet op wagen.

E457935D-3FD8-4C72-B685-C4B60693A92A

We pakken ook wat verkoudheidstabletten en neus spray mee. En het nieuwe album van Metallica is hier ook super goedkoop dus hop in het mandje. Nog een bus Pringles voor onderweg en we kunnen weer.

IMG_9162

Bij de Pizza Hut die in de target ligt pakken we een hot dog en een pretzel. We hebben wel zin in wat lekkers. Dan rennen we door de regen weer naar de auto. Nog 2,5 uur te gaan. We verbazen ons over het aantal mensen die geen licht aanzetten met dit slechte weer. Je ziet amper wat op de weg.

IMG_9160

Tegen vier uur rijden we West Virginia in. Het lukt weer tussen de druppels door om het bord op de foto te krijgen. Echt balen dit weer. Gelukkig had ik niks gepland vandaag maar morgen heb ik wel van alles in het roadbook staan. Hopelijk valt het morgen mee.

IMG_9167

In de stromende regen komen we rond 17:00 uur aan bij de comfort inn in Oak city. We checken hier in voor twee nachten. We krijgen kamer 325 helemaal aan het eind van de gang op de derde verdieping. De kamer zit er prima uit.

IMG_9168

Als we alles gedropt hebben rijden we naar de Walmart iets verderop voor een hoesje voor de nieuwe iPad. Op internet had ik al een gezien die op voorraad was. We moeten even zoeken maar kunnen dan met hoesje naar de kassa.

Naast de Walmart ligt Gino’s pasta en pizza. We hebben wel zin in een pizza. Rob neemt een met kip, bacon, ui en ranch saus en ik een met pepperoni, bacon en ui. Ze zijn prima qua formaat en erg lekker. Wel krijg ik het voor elkaar om de beker cola over Rob z’n bord te kiepen. Gelukkig is de pizza droog gebleven.

IMG_9169

Na het eten gaan we terug naar hotel. Tijd om de iPad om te zetten. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zo’n gedoe. Je legt ze naast elkaar en alles wordt van de ene naar de andere gezet. Het hoesje past ook perfect.

Er is een nieuwe csi serie op Videoland. Die ga ik maar eens checken. Laat zal het niet worden vanavond. M’n neus zit pot dicht, ik snotter me wat af en heb een beetje hoofdpijn. Wellicht dat een goede nacht wonderen doet met een beetje hulp van wat pillen en neus spray.

Sorry geen actieve spannende dag vandaag. Die heb je wel eens erbij zitten in de vakantie. We hopen dat het morgen droog genoeg is om de omgeving te ontdekken hier. Want er is genoeg te doen.