Dag 14 : great smoky mountains

28 mei 2023 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Dag 14 : great smoky mountains

Boehhh wat een flut nacht. Totaal niet fris en fruitig word ik wakker. Ik had het mega koud vannacht en heb elk uur weer gezien. Rob snurkt naast me nog door. Ik sta maar op na een uurtje of twee nog in bed te hebben gelegen. Ben een beetje verkouden aan het worden. Mijn neus zit dicht.

We gaan ontbijten en als we uitgegeten zijn gaan we terug naar de kamer. We bellen weer even met thuis en pakken dan wat m spullen voor onderweg in. Rond half 10 zitten we in de auto en rijden voor de 3e dag de smokies in.

Dit keer heb ik een kussen meegepikt uit de kamer. De stoel van de auto kan niet omhoog en ik zit al twee weken tegen de ruitenwissers aan te kijken. Nu zit ik wat hoger. Beter voor m’n houding en kan ik beter op de weg kijken.

IMG_9122

Laurel falls is een populaire wandeling en de parkeerplaats staan bijna altijd vol. We zien iemand wegrijden maar als we willen insteken kruipt iemand voor. Heeey dat is niet eerlijk. Hij meent dat hij eerder was en wil niet schuiven. We nemen ons verlies maar en gaan op zoek naar een ander plekje. We draaien en rijden nogmaals naar de parkeerplaats en laat daar nu net iemand weg rijden. Gelukje. Ik trek de wandelschoenen aan en we lopen het pad op.

IMG_9109

Als we even onderweg zijn horen we dat er een mama beer zit met een kleintje in de boom. Wow we lopen snel door en zien dan mensen staan. De kleine zit inderdaad in de top van de boom en mama scharrelt in de struiken eronder en komt wat dichterbij. De kleine moet uit de boom komen dus mama klimt erin en roept haar kleintje die gehoor eraan geeft. Samen spelen ze nog even en gaan verder met zoeken naar eten. Ze komen steeds dichterbij het pad. Wij lopen snel door naar de waterval. Je wilt niet tussen mama en de kleine in komen te staan.

IMG_9125IMG_9088IMG_9126IMG_9127IMG_9092IMG_9094IMG_9095IMG_9131IMG_9100

Het is de tweede keer dat we hier een beer zien op dit pad. Zo gaaaaf. Ik ben echt helemaal happy.

Bij de waterval is het druk en even duwen en trekken voor een plekje voor de foto. Dan klim ik via de rotsen nog naar beneden om daar nog een foto te maken. Als we terug lopen zien we een mevrouw die zich even niet lekker voelt. We vragen of alles goed gaat en of ze hulp nodig heeft. Er is familie bij gelukkig. Als we zeker weten dat het gaat lopen we verder.

IMG_9103IMG_9107IMG_9129IMG_9108

De beer zien we niet meer op de terugweg. Hebben we toch echt mazzel gehad. Na een uurtje staan we weer bij de parkeerplaats en rijden we richting Gatlinburg.

In het centrum daar is het mega druk. Het is natuurlijk weekend en de Amerikanen hebben maandag extra vrij wegens Memorial Day dus trekken er dan extra op uit. We stoppen bij de outdoor winkel om even te neuzen. We kopen niks.

IMG_9110IMG_9111

Dan slaan we snel af richting de roaring fork motor nature trail.

IMG_9113

Nou dat denken er meer. Het is weer file rijden op deze 5,5 mijl lange loop. Er is nergens een parkeerplaats te bekennen bij de grotto falls dus die slaan we voor nu over. We kunnen vrij aan het eind nog wel even stoppen langs het stomende beekje. Qua beesten zien we niks.

IMG_9115IMG_9120IMG_9121

We rijden terug naar het appartement waar we de kwalificatie van de formule 1 terugkijken. Wat een super spannende kwali zeg. Wow. Jammer voor Alonso. Ik had het hem wel gegund.

IMG_9124

Ondertussen begin ik een pak tissues weg te snotteren. Hé jak dit stond niet op de planning.

Vanavond eten we bij de smoky mountains brewery. Het is maar 3,4 mijl rijden maar het is nog altijd razend druk ondanks dat we niet de Parkweg pakken. Als we bij een brewery zijn moet er natuurlijk bier geproefd worden. Rob neemt een sampler en krijgt 10 verschillende biertjes. De een is lekker, de andere een mwah.

IMG_9134

3bca9fd4-3c4f-4737-b038-211cc9213dc1efe33780-8bc3-48e5-916b-0306c1ba3756

Maar we komen ook voor de burgers hier. Rob neemt een thunder road burger met bacon met sweet and spicy saus met aardappel salade en ik de California chicken burger met bacon, kaas, avocado en garlic ranch saus met friet. De broodjes zijn super vers en mega lekker. Rob drinkt uiteindelijk 6 glaasjes bier leeg en de rest voor de helft. Dan kunnen we gaan.

IMG_9135

Ik mag terug rijden. Eindelijk mag dit niet want we hebben niet betaald voor een tweede bestuurder en ben je dus ook niet verzekerd maar Rob kan ook niet meer rijden met al dat bier.

IMG_9137

We pakken nog een rondje roaring fork motor nature trail mee. Nu is het niet file rijden. We zien nog 2 hertjes en kunnen nu wel stoppen bij de historische cabins. Voor de rest zien we niks meer.

IMG_9136IMG_9138IMG_9139IMG_9141

Tijd om terug te gaan. We hebben het een beetje gehad voor vandaag. Ik zeker na die slechte nacht, een snot kop en m’n oren die dicht zitten. Morgen verlaten we de smokies en gaan we naar New River Gorge. We pakken morgen 2 nieuwe Staten mee. Virginia en West Virginia. Voor onderweg heb ik nog eigenlijk niks gepland. Misschien kijken we morgen wel gewoon de Formule 1 hier en rijden dan op ons gemak die kant uit. Fijne zondag !!

1. Jos:
    31 mei 2023