Dag 12 : Corbin - Pigeon forge

26 mei 2023 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Dag 12 : Corbin - Pigeon forge

Goedemorgen op naar weer een nieuwe dag. We hebben prima geslapen en ja de snelweg maakte behoorlijk wat herrie. Was even lastig met inslapen. Er was ook best veel licht op de kamer. Zo irritant. Maar goed we staan fris en fruitig op.

Dit keer een veel beter ontbijt. We maken verse wafels, pakken een bagel met Cream cheese en boterhammen met ei en worstjes. Koffie en thee erbij en we kunnen er even tegen.

IMG_8917

Op de kamer wordt nog even met de familie gebeld en zijn we weer op de hoogte van alles. We poetsen de tanden, gooien de koffers weer dicht en droppen de kaartjes bij de receptie. Tijd om te gaan.

Het is 2 uur en 15 minuten rijden naar het great smoky mountain visitor center. We hebben de hele vakantie de radio al op classic rewind staan op SiriusXM. Dit is een zender met classic rock. Kunnen we lekker meezingen en zo vliegt de tijd.

We rijden staat nummer 8 in van deze vakantie. (Reeds gehad : New Jersey, Pennsylvania, New York, Ohio, Michigan, Indiana, Kentucky) We verblijven de komende drie dagen in Tennessee. Deze is voor ons niet nieuw aangezien we al eens in de smokies zijn geweest. Maar het bord gaat evengoed op de foto.

IMG_8919

In Sevierville gooien we de tank weer even vol. We konden nog 100 mijl maar hier is het redelijk goedkoop en in de bergen zo slurpt Máxima iets meer. Rob is bang dat we stil komen te staan en we in the middle of nowhere zitten. (Dit is niet het geval hoor). We gooien er 14,5 gallon in en kunnen weer 554 mijl.

Tegenwoordig heb je een parking ticket nodig in de smokies. Bij het eerste beste visitor center dat we tegenkomen kopen we deze. Voor een week is het 15 dollar. De American the beautiful pas die je vroeger had heb je hier niet nodig in ieder geval. We pakken meteen een kaartje mee en rijden dan richting Cades cove.

IMG_8921IMG_8923

Je doet er ongeveer een uurtje over om van pigeon forge in Cades cove te komen. Cades cove is een loop van 11 mijl waar je meestal wel wildlife ziet. We gaan het zien vandaag.

IMG_8933

We stoppen meteen aan het begin. Er zitten een aantal wilde kalkoenen en er staan paarden die graag een selfie maken. We pakken de verrekijker erbij en willen ook de camera van Rob erbij pakken. Maar die krijgt de lens er niet goed op. Dus we moeten het zonder doen.

IMG_8939IMG_8941IMG_8943

Stapvoets rijden we auto aan auto verder. Als we veel mensen zien stil staan betekend het meestal dat er wat te zien is. En jawel 2 beren. Er staan rangers bij zodat iedereen zich aan de regels houd en niet te dichtbij komen. Een beer ligt lekker in de schaduw en de andere scharrelt in het gras op zoek naar lekkere hapjes gras. Het zijn nog jonge beren.

IMG_8944IMG_8945IMG_8946IMG_8948

Op een parkeerplaats stoppen we even en zie ik twee hertjes staan. Die had ik even snel geschoten.

IMG_8952IMG_8959IMG_8961IMG_8963IMG_8964

Iets verderop zit weer een wilde kalkoen. Deze is een stuk dichterbij en kan beter op de foto / filmpje. Soms moet je gewoon even geduld hebben. Dat wordt vaak beloont.

IMG_8973

Langzaam rijden betekend voor mij dat ik er af en toe uit kan om alvast een stukje te lopen. Kijken waarom we stil staan. In het gras loopt mama met twee kleintjes. Het gras staat hoog dus we zien alleen de oren van mama. Ze zijn slecht te zien als ze richting bos lopen.  Maar goed de beren teller staat op 5.

Maar verderop hebben we meer geluk. Als we aan komen rijden staat mama met haar 3 kleintjes nog in het bos maar ze loopt het gras in. En zo kunnen we mooi kijken. Wooow echt super gaaf.

IMG_8979IMG_8984

We zien daarna nog een mama met 2 kleintjes maar deze staan echt best ver weg en zijn alleen met de verrekijker te zien. Er loopt een ranger te vertellen dat nog iets om de hoek te zien is. Wij zijn wel benieuwd wat het is.

IMG_8985

We stappen de auto weer in en gaan kijken. We zien een uil in de boom. Ook super gaaf. Ik heb nog nooit een uil in het wild gezien. En we zien ook nog een mini slang.

IMG_8987IMG_8991

Ik ben helemaal happy. We hebben 12 beren gezien, 1 uil, een bende wilde kalkoenen, een paar hertjes en een elk.

Om half vijf rijden we Cades cove af. Tijd om richting ons onderkomen te gaan voor de komende 3 nachten.

Onderweg zien we nog een 1 beer in het bos maar we konden niet stoppen midden op de weg.

IMG_8992

We komen een uurtje later aan bij all season suites en checken in. We krijgen suite 112 op de begane grond. We halen we koffers op en installeren ons. Prima groot appartement ook. Hier houden we het wel vol de komende 3 dagen.

IMG_8993IMG_8994IMG_8995

Het is al na zessen geweest en Rob kiept bijna om van de honger. Er zijn maar liefst 109 eetgelegenheden alleen al in pigeon forge. We gaan voor Corky’s bbq. Die ligt om de hoek.

IMG_8996

Het worden ribs en een smoky sausage dit keer. De serveerster heeft echt zo’n heerlijk southern accent. Ik vind m’n ribs een mwah. Heb wel eens lekkerder gehad. Rob z’n eten smaakt wel prima. We betalen de rekening weer en rijden de parkway op.

IMG_8999IMG_8998IMG_9001

We stoppen bij de Tanger outlet. Ik wil even bij Nike kijken maar vind er weer niks. Dan maar naar converse waar ik wel slaag voor een paar schoenen. Als we terug naar de auto lopen stoppen we bij de ben&jerry’s voor een ijsje. Het wordt de chocolate fudge die we delen. Erg lekker.

IMG_9002

Rond negenen zijn we terug in het appartement. Rob probeert de camera te fixen en ik geloof dat het gelukt is.

We hebben nog 2 volle dagen smokies. Ik ga zo eens uitzoeken wat we morgen gaan doen. Dit was in ieder geval een super gave dag met al dat wildlife.

• Voor de filmpjes van de beren, kalkoen en de uil moet je even kijken onder video’s.

1. Jos:
    31 mei 2023