Dag 11 : Cave city - Corbin

25 mei 2023 - Corbin, Kentucky, Verenigde Staten

Dag 11 : Cave city - Corbin

We zitten officieel op de helft van onze vakantie. De dagen gaan echt veel te snel hier. Maar we genieten van alle moois wat we zien en hebben gelukkig nog 11 dagen te gaan.

De nacht is oké al was het bed warm en had ik een behoorlijk gevecht met het laken deze ochtend. Om half 6 is het voor mij klaar met slapen. Ik vul m’n tijd met Candy crush en internet. Oei toch wat spierpijn in de kuiten met opstaan.  Niet gek na al die trappen gisteren.

Het ontbijt is niet heel erg uitgebreid hier. We nemen maar wat brood met jam en een ei. Ik maak nog een frozen wafel maar die smaakt gewoon echt helemaal nergens naar. Achter ons zit een man vreselijk te snuiven en neus geluiden te maken. Mensen die me kennen weten dat ik daar echt niet tegen kan. Ik ben blij als Rob z’n koffie leeg heeft zodat we kunnen gaan.  Ahhhhh.

We bellen nog even met Rob z’n ouders en leveren het kaartje in. Tijd om verder te gaan. Ik heb wat stops voor onderweg gepland. De eerste is een swinging bridge op 2 uur rijden. Na anderhalf uur rijden krijgen we ons uur weer terug en is het opeens een uur later en weer 6 uur tijdsverschil met Nederland.

De weg naar de brug is uitdagend te noemen. We gaan de hoofdweg af en komen op een smalle weg uit die uiteindelijk bij het water eindigt. We zien de brug vanaf de waterkant maar hoe komen we bij de brug?? Nou via een smal paadje dus. Het is een echte wiebel brug.

IMG_8865IMG_8866IMG_88689cd27a2d-6890-40c8-a6bc-7be685ee196dIMG_8872IMG_8874

Rob heeft het geweldige idee om via het water terug naar de auto te gaan. Maar op een kwart draait hij toch maar om. Het is net iets te diep en te glibberig. Ik had de camera al stand-by.

IMG_8878

Via de smalle weg rijden we weer terug naar de grote weg waar we eindelijk weer bereik hebben en de navigatie op de Natural Arch kunnen zetten. Onderweg proberen we de dots snoepjes die ik in Detroit bij het hotel kreeg. Ze zijn mierezoet en plakken aan je tanden. Niet lekker dus.

IMG_8879IMG_8880

Na 50 minuten komen we aan bij de naturel arch overlook. Daar lees ik dat we in beren land zijn. Als we naar het uitzichtpunt lopen doen we dan ook maar wat hard praten om de beren af te schrikken. Het is een stukje van niks en we zien geen beren. Wel zien we de natural arch. Je kunt er ook naar toe lopen maar die laten we even voor wat het is.

IMG_8881IMG_8882IMG_8883

De volgende stop is Cumberland falls state park. De weg er naar toe heeft behoorlijk wat bochten en ik word een beetje misselijk ervan. Dit komt waarschijnlijk ook omdat we te weinig gegeten hebben.

IMG_8884

We parkeren de auto en lopen naar de waterval. Via een pad kom je op verschillende uitkijk platforms uit met telkens een ander uitzicht. De waterval is een mooie vind ik. Zeker met die rotsen. We lopen het strand nog op en klimmen de rotsen op voor een mooie foto. Dan wandelen we op ons gemak terug naar de auto. Het is weer best warm vandaag.

IMG_8885IMG_8886IMG_8887IMG_8891IMG_8892e9b7b138-0538-490b-9117-caccd7615c4fIMG_8894

In een half uur rijden we naar ons hotel in Corbin. Weer een Baymont inn vanavond. We krijgen kamer 412 en na de kamer check halen we de koffers. Enig nadeel we liggen echt pal naast de snelweg en die hoor je wel. Benieuwd wat dat vannacht gaat worden qua geluid.

IMG_8895

We chillen even op de kamer en rijden dan naar Sanders park. Corbin is namelijk de geboortestad van de KFC. In Sanders park vind je het standbeeld van col. Sanders.

IMG_8896cfe44e91-c73b-4349-92ff-549fbea6f21fIMG_8898

De eerste KFC ligt ook in Corbin. Er hangt een klein museum aan vast met aardig wat leuke spulletjes en een van de officiële pakken van col. Sanders. We nemen niks qua eten. We willen zo naar een ander restaurant en hebben geen zin in kip.

IMG_8900IMG_8902IMG_8903IMG_8905IMG_8904IMG_8906IMG_8908IMG_8909

We parkeren de auto in de hoofdstraat en lopen Scully’s binnen. We mogen een plekje uitzoeken en bekijken de menu kaart. Ik ga voor een bbq smashburger en Rob voor een Scully burger. Beide met frietjes. Mijn burger was erg lekker. Rob vind de zijne iets minder. De borden gaan wel leeg. We betalen en rijden terug richting hotel.

IMG_8910

Onderweg zien we een Aldi en zijn benieuwd of deze er net zo uitziet als thuis. En dat is zo. We nemen nog een pak granola bars mee en gaan dan echt terug naar het hotel.

IMG_8912IMG_8911

Morgen gaan we voor drie nachten naar de great smoky mountains. Benieuwd of we beren gaan zien.