Dag 20 : Fredericksburg - Milford

3 juni 2023 - Milton, Delaware, Verenigde Staten

Dag 20 : Fredericksburg - Milford

Wow het einde komt nu echt in zicht. Nog maar 2 nachtjes slapen in Amerika en dan slapen we weer in ons eigen bed. Hoe geweldig ik het reizen vind ben ik ook altijd weer blij om thuis te zijn. Ik mis m’n katjes heel erg op dit moment. Zie ze natuurlijk op foto’s langskomen en op de camera maar ik kan niet wachten tot ik ze weer kan knuffelen.

De nacht was flut. Ik kwam heel slecht in slaap en om vier uur was het klaar. Nog wat draaien, rondje Facebook, wc, nog eens draaien maar slapen ho maar. Ik sta dan ook brak op.

Het laatste hotel ontbijt is een goeie. Ze hebben een uitgebreid assortiment hier. We pakken wat brood, pannenkoeken, Rob wat ei en worstjes en we maken de laatste wafel van deze vakantie. Dan jatten we nog wat jam en pindakaas kuipjes mee voor de komende dagen. We slapen bij mensen thuis in een Airbnb en krijgen daar geen ontbijt. We zullen straks nog wat boodschappen doen voor we aankomen.

IMG_9489IMG_9492

We FaceTimen nog even met het thuisfront voor we vertrekken. Rond half 10 stappen we de auto in. We pakken toch de tol wegen. Rob heeft een site gevonden waar je achteraf je tol kan betalen. Mocht dit niet werken dan betalen we de boete wel. Het scheelt gewoon 2 uur en dat is dan die paar euro wel waard.

IMG_9493

Wist je trouwens dat :

Je in Amerika rechts mag inhalen

Je in Amerika gewoon rechts mag afslaan ook al staat het stoplicht op rood. Gewoon kijken of je kunt en gaan.

We zwaaien naar Washington als we er rechts langs rijden en rijden de staat Maryland in. De zon staat een beetje vervelend maar het bord staat op de foto. Geen nieuwe staat voor ons want jaren geleden waren we als eens bij de president op bezoek en toen reden we al door deze staat.

IMG_9496

Na dik 2 uur rijden we Delaware in. Dit is voor ons wel een nieuwe staat. Ook hier lukt het weer het bord op de foto te zetten.

IMG_9504

Een half uur verder is de Walmart in Milford. Hier doen we de boodschappen. Brood, bagels, beleg en wat chips voor deze laatste twee dagen. En we nemen 2 bussen ranch kruiden voor Danielle en voor mezelf nog wat hoofdpijn tabletten en maagzuur remmers mee. Oh en de tandpasta voor mam. De chocolade die we nog willen meenemen voor pap en mezelf doen we zondag wel halen. Met dit warme weer heeft dat weinig nut.

In de winkel worden we nog aangesproken door een mevrouw die ons hoort praten en ons complimenteert met ons accent. Ze vraagt zich wel af wat we in Milford komen doen haha. Nou lekker genieten van het strand.

Het is al lunch tijd geweest en we hebben wel zin in een broodje. Gelukkig ligt er een Subway om de hoek. We pakken beide een klein broodje maar ze worden hier dusdanig goed gevuld dat je er een complete maaltijd aan hebt. Ik hoef voorlopig niks te eten.

IMG_9505

Tijd om naar de Airbnb van Kathy te gaan. Ik had haar geappt dat we tussen 13:00 en 14:00 aan zouden komen. En zo rijden we om 14:00 uur de oprit op. Ze komt ons tegemoet gelopen en geeft een rondleiding door het huis. We hebben de bovenverdieping voor ons. Met een houten dek dat uitkijkt op zee, een ruime living, slaapkamer en eigen badkamer. Buiten op het strand staan al twee stoeltjes op ons te wachten.

IMG_9506IMG_950769143FF2-3D86-4D29-A880-E60EFE922634IMG_9509

Als we de koffers de wenteltrap op hebben getild duiken we in onze slippers en lopen we richting strand. Auw het zand is heet. De zee is trouwens pis lauw. We zien degenkrabben (horseshoe crabs) op het strand. Deze leven niet meer. In de zee ligt ook een kleine dode haai die Rob er even uitvist om beter te bekijken.

IMG_9510IMG_9513IMG_9515IMG_9516IMG_9518IMG_9520

We maken een lekkere strand wandeling tot het vogel broed gebied. Overal schieten krabbetjes voor je voeten weg. Zo leuk. Rond vijf uur gaan we terug naar het huis. Welgeteld 10 stappen zetten en we zijn er. Lijkt me geweldig zo’n huis op het strand.

IMG_9523IMG_9525IMG_9527IMG_9528IMG_9529IMG_9530

Rob begint wel wat honger te krijgen. Ik zit eigenlijk nog vol van dat broodje. We rijden toch maar naar Lewes (25 minuten rijden) om naar Bethany blues te gaan, een bbq restaurant. Rob neemt een burger en ik een pulled chicken sandwich. Beide met frietjes en coleslaw. Het is erg lekker maar voor mij veel te veel.

IMG_9531IMG_9533IMG_9534

Op ons gemak rijden we terug naar het huis van Kathy. In de buurt zit een wildlife refugee met veel verschillende vogels. We zagen op de heenweg al een nest en ik wil wel even zien wat er in zit. Het is een roofvogel maar welke weet ik niet. We staan een seconde buiten om met de verrekijker te kijken en we worden opgevreten door muggen. Gauw de auto terug in.

IMG_9535IMG_9537

In het huis zijn we alleen. De eigenaren zijn aan het vissen en al de hele middag niet thuis. Alles blijft gewoon open hier. De deur staat zelfs op een kier. Niemand die hier komt en de buren houden een oogje in het zeil volgens Kathy. Nou hoef je in Nederland niet te doen.

De stoeltjes staan nog op het strand. Die zullen we maar even opruimen. Ondertussen zien we heel veel degen krabben aanspoelen. Ze komen hier in de Delaware bay om te paren. Als we aan het strand zitten gaat de zon achter de huizen onder en zien we aan de andere kant de maan.

IMG_9538IMG_9543IMG_9545IMG_9548

Het begint frisjes te worden dus lopen we met stoeltjes terug en gaan naar onze stoelen in de kamer. De deur naar het dek staat open zodat we de golven horen. Ik word er helemaal zen van.  Benieuwd hoe ik vanavond zal slapen.