Dag 4 : Amargosa valley - las Vegas

15 februari 2024 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 4 : Amargosa valley - las Vegas

Happy Valentine’s Day !!!

Ondanks dat we moe waren hebben we het weten te rekken tot kwart voor tien. Toen wel als een blok in slaap gevallen. Keertje wakker rond vier uur en kwart voor zes. Ik vind het prima. Rob snurkt nog even door terwijl ik de reacties lees en me vermaak met een spelletje Candy crush. Oei spierpijn als we opstaan. De kuiten waren het duidelijk niet meer gewend.

We hebben weinig zin om op te staan en blijven in bed nog wat doezelen. We FaceTimen nog even met de schoonouders want dat was gisteren niet gelukt. Rond achten staan we maar op, smeren we een broodje en ontbijten we. Als we klaar zijn is het tijd om te vertrekken.

Vlak bij ons hotel ligt het Ash Meadows national wildlife refuge. Een hele mond vol. Het natuurgebied met een oppervlakte van 95 km² wordt beheerd door de United States Fish and Wildlife Service en omvat draslanden en woestijnlandschappen We rijden de dirt road op naar het visitor center waar je de boardwalk vind naar de Chrystal spring. Het is een leuk rondje om te lopen en de spring is mooi helder. Er borrelt elke minuut 1800 gallon water naar boven.

IMG_1974IMG_1975IMG_1976IMG_1977IMG_1978IMG_1980IMG_1985IMG_1988IMG_1989

We nemen nog even een snel kijkje in het visitor center en rijden dan door naar point of rock. Hier vind je eveneens een klein helder blauw meertje met de blauwe Ash meadows Amargosa pupfish. Ook hier weer een mooie boardwalk. We zien tot twee keer toe een roadrunner oversteken. Te laat voor de foto helaas. Miep Miep is snel.

IMG_1990IMG_1994IMG_1996IMG_1999

We hobbelen terug naar de hoofdweg en zetten de Google maps op een Walmart in Pahrump. We hebben wat nieuwe broodjes nodig. We nemen meteen nog twee taartjes mee voor onderweg en Rob haalt nog van alles voor z’n verkoudheid. Hopelijk helpt het iets. In de winkel wordt je doodgegooid met Valentijn spul

IMG_2004

In een uurtje rijden we naar Red Rock canyon. Bij de overlook stoppen we voor een foto. Als we de scenic drive oprijden komen we erachter dat je tegenwoordig een reservering nodig hebt. Euh shit, die hebben we niet. Ik kijk snel nog of er nog wat te krijgen is voor vandaag maar helaas.

IMG_2005IMG_2007IMG_2008IMG_2011

We gooien de plannen om en zetten de navigatie op Valley of fire. Die stond eindelijk voor morgen of vrijdag op het programma. Ondertussen reserveer ik voor morgen een tijdslot bij Red Rock. Gelukt !! Morgen tussen 9:00 en 10:00 uur kunnen we naar binnen. Het kost trouwens 22 dollar.

In de drukte van Vegas rijden tot twee keer toe verkeerd. Er zijn ook zoveel afslagen en rijbanen en dan kan je je vergissen. Gelukkig vinden we onze weg en kunnen we verder naar het noorden.

Als we de afslag valley of fire hebben genomen tanken we de auto weer vol. Dan rijden we naar de ingang van het park. Uiteraard maken we een foto van het bord.

IMG_2013IMG_2014

Aan het poortje betalen we de entree van 15 dollar en krijgen we een park kaartje van de ranger. We zijn hier al eens geweest in 2018 maar ik wilde graag nog eens terug. We besluiten als eerste naar de fire wave te gaan. Die is helemaal achteraan in het park.

In de zomer mag je deze wandeling wegens de hitte niet doen. Vandaag is het een prima temperatuurtje van een graad of 15 dus lopen maar.  Het is geen lange wandeling naar de fire wave toe. We maken wat foto’s en lopen terug naar de auto. Ik had ons nog opgegeven voor de loting van de echte wave maar helaas zijn we niet uitgeloot.

IMG_2016IMG_2022IMG_20261379dc94-0155-4c08-a0c4-159fa1de9f27IMG_2040IMG_2045

We pakken de auto en stoppen bij rainbow vista. Hier kun je een mooie wandeling maken naar fire canyon overlook. Omdat we wat later in de middag daar zijn staat de zon ook lager en zijn de rotsen nog mooier verlicht. Op het eind van de wandeling kijk je zo de canyon in. We klauteren nog wat op de rotsen en lopen dan terug naar de auto.

IMG_2053IMG_2057IMG_2061IMG_20628d0866ec-6fd7-4812-ae00-d4263408b888IMG_2072IMG_2077IMG_2080IMG_2081

De zon is ondertussen al achter de bergen als we Atlatl rock en Arch rock nog even meepikken. Bij Atlatl rock kun je de trappen beklimmen om oude muurschilderingen (petroglyphs) te bekijken.

IMG_2085IMG_2084IMG_2087IMG_2089

Als we terug rijden naar de uitgang zien we een file voor ons. Een hele kudde big Horn schapen staan te grazen en steken de weg over. Heel gaaf om deze beesten eens te zien.

IMG_2093IMG_2095IMG_2097

Tijd om terug te gaan naar Vegas voor onze eerste nacht daar. Daarvoor moeten we wel nog even een uurtje in de auto zitten.

We moeten even zoeken naar de parkeergarage van the D waar we vanavond slapen. We laden de auto uit en dan kunnen we inchecken. We krijgen kamer 1409. Kamer ziet er wederom prima uit. We zetten onze spullen neer en gaan eens kijken waar we zo wat kunnen eten.

IMG_2103

Rob heeft Benny’s bbq uitgekozen. We lopen het hotel uit en zien als eerste een manneke pis staan. Grappig.

IMG_2104

Vanaf de valet parking loop je zo Fremont street op. We pikken al wat mee van de sfeer terwijl we zoeken naar het restaurant. Na drie rondjes snappen we er niks meer van en komen we erachter dat het in een hotel ligt.

IMG_2105IMG_2110IMG_2112

Rob heeft mega honger, ik zelf eigenlijk niet zo. Als we de kaart krijgen is de keuze mega beperkt. Vijf hoofdgerechten en that’s it. Ik pak de ribjes en Rob de brisket. Ik heb ze al eens lekkerder gehad en laat een stuk staan. Rob z’n bord gaat wel leeg.

IMG_2114

Dan lopen we Fremont street een paar keer op en af en bekijken de artiesten, de lichtshow en de mensen.

IMG_2117IMG_2121IMG_2123IMG_2124IMG_2127IMG_2131IMG_2132IMG_2139IMG_2140IMG_2141IMG_2142IMG_2135

Terug op de kamer ga ik me afvragen of ik straks überhaupt kan slapen. Wat een herrie komt er van de straat. Hopelijk wordt het ook een keer stil vannacht.

Alweer een prima dagje gehad vandaag. Benieuwd hoe het morgen met de spierpijn is. We moeten wel kunnen springen bij u2.

Jouw reactie