Dag 2 : Schiphol - Chicago - Milwaukee

5 september 2022 - Milwaukee, Wisconsin, Verenigde Staten

Dag 2 : Schiphol - Chicago - Milwaukee

Goedemorgen allemaal. We hebben eigenlijk prima geslapen. Het was wel warm in de kamer. Zelf word ik rond vijf uur wakker. Ik doezel nog wat maar ben eigenlijk bang me te verslapen. Dus om iets voor zes sta ik maar op en ga lekker douchen.

Om half zeven zijn we eigenlijk klaar. De koffers zijn weer dicht, we hebben een broodje gegeten en de verzorg ronde is klaar. We lopen om tien voor zeven naar beneden. We willen de shuttle bus pakken van 7:05 uur. We droppen de key card in de box, maken nog een foto van de klompjes en lopen naar buiten.

313CAE91-909B-4FBB-B6DA-62BD5CF03B4C4462FC41-2C78-4313-9252-24D77B75E7CC

Daar staan best al wat mensen te wachten maar de bus komt niet. Ja er komt een bus langs maar die zit vol. En dus is het wachten op de volgende die uiteindelijk pas om  twintig over zeven komt en ons, nadat hij bij ibis budget ook nog mensen had opgehaald, bij Schiphol plaza dropt.

We kijken binnen op de borden waar we moeten zijn. Incheckbalie 26, vertrekhal 3. Het is maar een klein stukje lopen. Bij de incheckbalie is het rustig en de rij kort. Binnen no time (lees 5 minuten of zo) zijn we de koffers al kwijt en kunnen we naar de controle. 15-20 wachttijd staat op het bord. Dat klopt wel aardig. Na de controle moeten we nog door de zelfscan paspoort controle. Ook dit gaat vlot. En zo staan we binnen 35 minuten winkeltjes te kijken. Zorgen gemaakt om niks.

65C0B59E-17FD-4160-BE18-3C7CB9ED157B5E90091A-11AF-49C1-8108-2C8604C8105E50C98BC2-F111-408A-8244-D074D4AFFD7D1C18BBEC-02EF-490A-B61F-5850D83DA30C

We lopen een rondje langs de winkeltjes en Rob haalt zich een koffie bij Starbucks die hij op z’n gemak opdrinkt op een bankje. Dan begeven we ons langzaam naar de gate. We zijn ruim op tijd. De vlucht gaat om elf uur en we zijn er een uur van te voren. We zien dat de koffers ook al aan boord zijn. We hebben Apple AirTags gekocht voor de vakantie en die zitten in de koffers.

ABE17197-4FEB-44EF-9F83-0381E71C4630F374447F-77A2-4551-B7F1-31743F41969B

Om 10:10 uur zou het boarden beginnen en om 11:00 uur zouden we vertrekken maar ze beginnen wat later met boarden. Geen ramp natuurlijk.  Om kwart over elf zitten we. Het is een 3-3-3 opstelling en wij zitten in het midden op rij 47. Dan heb je tenminste niemand om lastig te vallen als je eruit wilt. Om half twaalf gaan we lucht in. Op naar Chicago.

B666FAF2-9CD7-4065-9244-D2EC97FA7002

We krijgen een zakje met broodsticks en wat te drinken als we een half uurtje in de lucht zijn. We hadden wel zin in iets. Na een uur en kwartier wordt het eten geserveerd. Het duurt even voor we mogen kiezen aangezien we bijna achteraan zitten. Chicken or pasta is deze keer de keuze. Maar eer ze bij ons zijn is de pasta al op. Kip dan maar. Ik ben sowieso geen fan van vliegtuig voer dus laat m’n portie staan. Rob eet m’n kip en rijst en m’n ijsje nog wel op. Ik neem alleen het broodje. Eten met turbulentie is trouwens ook geen aanrader. Het drinken klotst af en toe gevaarlijk in het glas. Maar het gaat goed. Er is niet geknoeid.

587E395E-4F63-4A72-A7DD-5D2D757FD4C2A23324EC-C973-432F-8737-B99190A6BBDD

Als alles weer is opgeruimd gaat het licht uit. Ik begin aan Jurassic park maar halverwege zet ik hem op pauze. Ik probeer de formule 1 aan de gang te krijgen maar wat ik ook probeer ik krijg geen beeld. We kunnen wel appen, facebooken en surfen op internet via de WiFi. Dus kan ik mooi contact houden met het thuisfront.

Dan maar proberen te slapen maar ook dat lukt niet echt. Rob kan de slaap ook niet echt vatten. Het zit ook gewoon niet lekker. Je kunt net niet lekker een houding vinden. Dan maar de film afkijken. Ik begin daarna aan Sing 2. Rob speelt wat spelletjes.  Als we nog een uur en kwartier moeten gaat het licht weer aan en komen ze langs met een snack en wat te drinken. Rob neemt het broodje wel aan maar het is een turkey and cheese sandwich. En dat eet Rob niet. Onze buurman die wil nog wel een tweede broodje. En wij pakken een eigen broodje en een granola bar uit de rugzak.

Dan zetten de piloten de landing in en het vliegtuig wordt om 12:25 uur lokale tijd aan de grond gezet. Er is 7 uur tijdsverschil met Nederland. Na een korte taxi rit naar de gate mogen we dan eindelijk weer voet zetten op Amerikaanse bodem. Yeah.

Ook hier gaat alles van een leien dakje. We staan binnen een half uur met de koffers buiten. Bij de douane stond een rij maar die ging super snel. Er waren super veel balies open en we kregen maar 1 hele vraag van de beambte : business or pleasure?? Bij de band kwamen de koffers meteen aan. Dus dat was meteen grijpen voor ons.

Het is even onduidelijk waar we moeten zijn voor de rental cars. Bij de taxi plaats vragen we het en worden we een verdieping naar boven gestuurd. Daar pakken we de trein naar de car rental. Ook bij Alamo is totaal geen rij. Alles is netjes geregeld door exit reizen qua verzekeringen. Vijf minuten staan we bij de balie en dan lopen we naar de garage voor een auto. We krijgen een donkerblauwe Chevrolet Malibu mee. Er stond echt bijna niks. Hij heeft al dik 50000 mijl gereden en hier en daar wat schade. Ik maak meteen wat foto’s. Helaas zit er geen navigatie in. Dus stoeien we ouderwets met de TomTom. Ik ga nog vragen of ze niks hebben met Navi maar helaas. Er zit wel Apple car play in de auto. Morgen maar eens uitzoeken hoe dat werkt. Dan zou je via Google maps of magic earth kunnen navigeren.

8732A568-796C-4C9B-A808-29D9D3E5CBC6

Omdat we geen tol kastje hebben moeten we de tol wegen even negeren. Dat betekent wel dat we iets langer onderweg zijn naar Milwaukee. (Met tol 1 uurtje rijden, zonder tol 1,5 uur) Rond drie uur rijden we staat nummer 1 in : hello Wisconsin !!! Helaas missen we het welkomsbord. Dan maar kijken voor het bord als we Wisconsin weer uit rijden.

We gaan deze vakantie 8 nieuwe Staten verkennen. Wisconsin, Minnesota, North Dakota, Iowa, Kansas, Oklahoma, Missouri en Illinois. Dat wordt magneetjes plakken als we terug zijn. In onze bijkeuken hangt de kaart van Amerika met de Staten. Van elke staat die we reeds bezocht hebben hangt een magneetje op. En na deze vakantie mogen we er weer bijplakken.

We komen rond half vier aan bij het hotel. We krijgen te horen dat er niemand aan de frontdesk is. Het gaat zeker nog een half uur duren. Daar gaan we nu niet op wachten. Dus gooien we de spullen maar weer terug in de auto en gaan maar eerst naar de winkel om boodschappen te doen.

6AFD24E6-FBA6-4955-B27D-83421274607E

Het is erg druk in de Walmart. En het is er erg rommelig vind ik. Niet wat we gewend zijn. We pakken wat water, Mountain Dew, broodjes, beleg, pringles en choco pasta. We lopen nog een rondje door de winkel en gaan dan naar de zelfscan kassa. We laden de auto in en kijken hoe de Apple CarPlay werkt. De Navi werkt in ieder geval via de telefoon van rob. Op de terugweg zien we een Panda Express. We hebben honger dus even wat eten. We delen een bord rijst met orange chicken en beef & broccoli. Plus een grote beker echte oranje Fanta. Het smaakt weer als vanouds.

66BFDD98-1041-4BDE-A6E5-7278CFB7E36C

Als we in het hotel aankomen rond de klok van vijf is er gelukkig wel iemand bij de balie en kunnen we inchecken. We krijgen kamer 110 op de begane vloer. De kamer is lekker groot en we slapen vanavond in een kingsize bed. Ik snap alleen nooit waarom ze de airco altijd op standje vrieskist zetten. Brrr koud.

008E9A49-8678-4BF1-8902-773FF30F5E64

Ik werk het verslag bij en we kijken de race terug. We hebben beide geen zin meer om de stad in te gaan. Waarschijnlijk zijn we morgen toch op tijd wakker en kunnen we dan even gaan kijken. Vond vandaag al genoeg wazig volk rond lopen. En we zijn ook gewoon moe.

D1D19D82-1E67-4126-8018-8BFDAB787F56

Helaas heeft het internet er geen zin in op het eind en moeten we een paar keer opnieuw opstarten. Denk dat het internet ook kapot moe is.

Het is nog vroeg (iets over acht) maar we gaan toch douchen en in bed liggen. Proberen het te rekken tot negen uur maar of we het redden…. Ben bang van niet.

Tot morgen !